#CSAKAZÉRTIS futok

#CSAKAZÉRTIS

Ridegfutás - Borrrvidék 30 km beszámoló

2019. május 05. - HASHTAGCSAKAZÉRTIS

57608774_327895221230628_4014855627808440320_n.jpg

A verseny előtti napokban hezitáltam azon, hogy induljak-e a versenyen. Ahogy már írtam, nem a félelem miatt, mert nem szoktam félni sportolással kapcsolatban semmitől. Inkább az eszem mondta azt, hogy kell-e ez a verseny, hiszen kb. egy éve csak sík területen futok. 800 méter szintemelkedés nekem még fáj. Utálok fölfelé gyalogolni, mert utálok belesétálni a futásba. De itt most muszáj lesz. 

Azért is hezitáltam ezen az induláson, mert a héten tök hülyére vett valaki, elég sokat dolgoztam egy munkán, és Szekszárdon át tudtam volna adni az általam készített dolgot, ahogyan azt meg is beszéltük, de elég rossz stílusban, elnézéskérés nélkül lett lemondva a "cucc". Visszapörgettem az elmúlt hetemet, a szoros időbeosztást, hogy elkészüljek a munkával és fuccs... Tök fölösleges volt az egész... Nem dühös voltam, pedig hirtelen haragú ember vagyok, de most nem haragos voltam, inkább az fájt, hogy fölöslegesen tök fölöslegesen koncentráltam, adtam bele apait-anyait valamibe. És a lemondás módja zavart. Szeretem, ha az emberek értékelik egymást. És le lehet mondani valamit úgy is, hogy az nem sértő, és az ember nem érzi értéktelennek, egy senkinek magát. Ez az érzés is kavargott bennem, amikor Szekszárdra és a futóversenyre gondoltam. VégüL azt is mérlegelnem kellett, hogy a megrendelőt én viszont tisztelem, e malőr ellenére is. És szeretek futni. Akarom a hétvégére ezt a kihívást, ezt a versenyt. 

Végül is elindultam... Onnantól kezdve, hogy meghoztam a végleges döntést, nem foglalkoztam sem a szintemelkedéssel, sem az emberi csalódással. 

Szépen időben értem oda a helyszínre, ha kipihenten nem is, de a közepesnél jobb energiaszinttel. Az emberek imádják ezt a versenyt, sokan voltak. Számomra nagy kihívás tömegben futni, mert érzékeny a fülem a hangokra, a sok mozgásra körülöttem.

Fölvettem a kék fejhallgatót, ez eléggé megszűri a hangokat és Depeche Mode-ra kapcsoltam. 

 

59831390_791591014557389_4145127985965432832_n.jpg

30 kilométeren keresztül Dave Gahan hangját hallgatni, hát... Jólesett na... Olyan volt, mintha kettesben lennénk, ő énekel én pedig táncolok a hangjára... 

30 kilométeren keresztül dolgozhatok a filmforgatókönyvemen, mert a zenehallgatás során töménytelen mennyiségű ötlet születik bennem. Nehéz műfajt választottam, nem mindegy hogyan mozgatom a karaktereket. Ilyenkor futás közben életre kelnek a figurák, jelenetek játszódnak le, élettörténetek születnek, ami bele sem kerül majd a végleges forgatókönyvbe, de nekem muszáj ismernem a szereplőim előéletét, hiszen a cselekedeteik mozgatórugóit így dolgozom ki. A Depeche Mode zenei világa most inspirál. 

A rajtnál hátra álltam. Ott biztonságban érzem magam, nem aszalódom be a tömegbe, levegősebb ott hátul. És valahogy az alázat szimbóluma nekem a hátsó traktus. Így szeretek elindulni. 

59398476_644632965961008_5891377751973167104_n.jpg

Ezen a versenyen e három fontos dolog dominált: a Depeche Mode, a pulzuskontroll és a ridegség. 

A pulzuskontrollos edzés által úgy érzem magam, mint egy kutyus, akit láncon vezetnek, irányítanak, de abszolút jó érzés ez számomra. Nem szorítja a nyakam és nem is laza... Pont kellemes, pontosan teljesíthető, élvezhető minden egyes edzés, és verseny. Kiszámíthatóvá teszi a teljesítményemet, és a szimbolikus lánc biztonságot ad. És nekem ez a biztonság életmentő, óriási segítség. Bizalmam van, érzem, hogy jók az edzések, simán hagyom magam vezetni, az edzői utasításoknak szívesen vetem alá magam. Mivel nehezen vagyok betörhető, ezért örülök, hogy olyan ember segít, aki képes érezni a gondolataimat, a mozgatórugóimat és tudja, hogyan kell velem bánni. Iszonyatosan jól érzem magam a bőrömben, mióta segítség által futok újra. 

A versenyen is rajtam volt az óra. Sajnos a futás kb második felétől össze-vissza mért, ettől egy ideig ideges voltam, de aztán elengedtem... A légzésre konentráltam, amikor nem működött normálisan a kütyü és basszameg, úgy próbáltam az előírt tervet teljesíteni. Nagyon szeretnék megfelelni. Az edzőmnek és önmagamnak is. 

Másnap sokat gondolkodtam hazafelé úton az autóban, hogy milyen volt ez a verseny számomra. Megdöbbentett a szó, ami elsőre fölbukott belőlem: RIDEGSÉG. Ridegfutás. Soha ilyen hideg, rideg módon nem futottam még. Beálltam a rajtnál és elindultam. És csak mentem, mint a gép, mint egy robot, közben a zenét hallgattam és toltam, toltam, az előírásnak megfelelően. Úgy éreztem magam, mint egy katona, terepen, bevetésen. Nekem ez egyébként jó érzés volt. Meghökkentően jó érzés volt ridegfutni. Azt hiszem, futásügyileg kezdek egyre keményebb lelkű ember lenni. Nem olyan értelemben, hogy gyorsan fussak, hanem a hozzáállásomban. Kicsit ijesztő érzés ez, közben pedig egyre jobban úgy érzem, hogy a személyiségem egy része ilyen és kész, ezt föl kell vállalni.  

A frissítő állomások végig pont jó helyen voltak, pont akkor és olyan cuccot tettek ki, amire szükség volt, hiába, a szervezők értik a dolgukat, csak ajánlani tudom mindenkinek a szekszárdi futóversenyeket. 

Az emelkedők elég szadisták voltak, de betartva a pulzusszámot, kiegyensúlyozottan tudtam a magam kis szintjén teljesíteni a dombozást is. 

Végülis hamarabb értem be a célba, mint ahogyan azt elképzeltem. Kicsit meg is lepődtem magamon. 

59987907_2397343707187026_4462489819615854592_n_1.jpg

 Ezt a szép befutóérmet kaptuk, és egy pólót is, és bort, amit a szálláson felejtettem. 

3 óra 26 perccel értem be a célba, 800 méter volt a szintemelkedés, azt hiszem elégedettnek mondhatom magam, nem is az időeredmény miatt, hanem azért, mert fegyelmezetten csináltam végig ismét egy hosszabb távú versenyt, és ez fontosabb számomra. 

Jövő héten Győrben lesz futóverseny, 42 kilométeren indulhatok, szeretném jól csinálni, eszesen, önfegyelemmel. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hashtag-csakazertis.blog.hu/api/trackback/id/tr7814809198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása