#CSAKAZÉRTIS futok

#CSAKAZÉRTIS

Paradicsomos csicsókás zellerfőzelék

2018. december 16. - HASHTAGCSAKAZÉRTIS

Paradicsomos csicsókás zellerfőzelék

img_20181216_114843.jpg

Egyre jobban izgat az a kérdés, hogy az idényzöldségekből, gyümölcsökből, kifejezetten magyar gazdálkodásból hogyan lehet minden nap egyszerű, egészséges ételt az asztalra varázsolni viszonylag gyorsan? Hogyan tudom amatőr sportolóként szinten tartani az energiámat, fedezni minden ásványi anyagot, stb.,  amire a testemnek szüksége van? Hogyan tudom megőrizni az ideális testsúlyomat?

Nem vagyok szakács, se edző, se dietetikus. Kereső vagyok. Rengeteg szuper szakácskönyv létezik, tele vagyok információval, özönlik felém a sok tuti megoldás. Mégis, valahogy árván állok a világban, és elbizonytalanodom a sok infótól.

Az biztos, hogy a táplálkozás és ezen belül is a sporttáplálkozás egyre mélyebben érdekel, és jövőre szeretnék komolyabban foglalkozni ezzel a hivatással.

Ennek elsődleges oka, hogy hányingerem van a gélektől, izo italoktól, nem bírja a gyomrom, és agyban is elutasítom kezdettől fogva. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy senki ne használjon ilyen cuccokat. Én így vagyok ezzel, nekem más az utam. Talán egyszer rátalálok a számomra  ideális cuccra, de addig is megpróbálok a lehető legegészségesebben táplálkozni, mert nekem ez bejön.

Tisztábbnak érzem magam, magasabb az energiaszintem, mióta jórészt vegán ételeket eszem. Szeretem a főzésben az egyszerűséget és ki nem állhatom a bonyolult, macerás megoldásokat. Idegesít és türelmetlenné tesz. Időm sincs ennyit rostokolni a konyhában.

A mai recept éppen ezért ismét egyszerű, de nagyszerű lesz. Férjem el volt ájulva tőle.

Tényleg érdemes a közeledben felkeresni valami biozöldségest, biofarmot, ahonnan valóban egészséges, génmódosított mentes és vegyszermentes gyümölcsöket, zöldségeket kaphatsz, ráadásul ezeken a helyeken meg tudod venni a csicsókát, a mángoldot és egy csomó olyan zöldséget, amit egy mezei zöldségesnél nem biztos, hogy megkapsz.

 

Hozzávalók:

  • 6 db csicsóka ( lehet 4 db de 10 db is, amennyi van, érzésből csináld, lazán )
  • 1 db nagyobb zeller ( de tehetsz bele 2 db nagyobb zellert is )
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 db közepes vöröshagyma ( én ma újhagymával és póréhagymával pótoltam )
  • 4-5 db friss zellerszár
  • 7dl bio paradicsomlé ( én a biogazdálkodásból rendelem meg, hetente egyet tudok venni, ennyit tudok anyagilag magunkra szánni)
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • parajdi só
  • csipet bors ( elhagyható )

img_20181216_103242.jpg

A képen két darab csicsóka látható, a Zsámboki Biokert jóvoltából ( én sosem tudtam, hogy néz ki, és ezért nem is mertem venni )

Elkészítés:

  1. Az olívaolajat kicsit melegítsd föl az edényben, eközben szeleteld fel a vöröshagymát.
  2. Párold meg az olajon a vöröshagymát.
  3. A zellert és a csicsókát pucold meg, vágd kockákra. A zellerszárat is aprítsd föl.
  4. Először a zellert keverd össze a vöröshagymával. A zellernek több idő kell, hogy megpuhuljon. Az aprított zellerszár is belemehet a lábosba. Fedd le fedővel, hagyd párolódni.
  5. 10 perc elteltével tedd a csicsókát és a fokhagymát a zöldségekhez.
  6. Öntsd föl egy deci vízzel.
  7. Ha elkezd rotyogni, öntsd bele a paradicsomlevet. Elvileg ellepi a lé a zöldségeket. Ha kevésnek találod, még vízzel hozzáönthetsz. De az egyensúlyra is vigyázz, most nem leves készül, hanem főzelék.
  8. Én akkor szoktam sózni, ha már rotyog. Ízlés szerint borsozhatod is.
  9. Kanállal ellenőrizd, mikor puhult meg a zeller.
  10. Ha megpuhult, akkor egy kis kézi turmixot fogj meg és egy kevés zöldséget turmixolj össze a lábasban, ezzel be is sűrítetted a főzeléket, nincs szükség lisztre. Attól csak a fenekünk lesz nagyobb.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://hashtag-csakazertis.blog.hu/api/trackback/id/tr8514491892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása