#CSAKAZÉRTIS futok

#CSAKAZÉRTIS

A Futóbolond

2018. december 22. - HASHTAGCSAKAZÉRTIS

 

 Ígéretes tehetség. Fanatikus. Erős. Izgalmas és egyben lehetetlen személyiség. Segítőkész és jóindulatú. Az ostobaságra ugrik, de nagyon. Idén pacsiztunk a Szőlőskör 50km-es távján, én még javában a fordító felé galoppoztam, ő már vissza, a cél felé suhant. Véleményem szerint gyönyörű a futótechnikája. Amatőr futók példaképe, sokaknak minta, etalon. Nem utolsósorban a Hammer Nutrition Hungary egyik márkanagykövetévé választották. December 29-én személyesen is találkozhattok (vagyis futhattok) vele. :-)  Interjú Kremlicza Leventével, ahogyan többen ismerik: A futóbolonddal.

48391609_2297166703845160_8673349264979525632_n.jpg

Ha rád néz az ember, könnyen azt gondolhatja magában: „Neked könnyű, hiszen tök jól nézel ki.” Hogy van ez? Neked tényleg könnyű így kinézni?

A könnyűt nem mondanám, inkább másképp kell odafigyelnem. Sosem voltam hízékony típus, viszont könnyen fogyok, főleg izomból. Így nekem az a nehezebb, hogy megtartsam az izomtömegem a futás mellett. Persze közel sem vagyok olyan formában, mint amikor csak erőedzést végeztem. 

Mikor kezdtél szertornázni? Miért hagytad abba?

Kisgyerekként kezdtem a szertornát, amit aztán több mint 8 évig űztem. Egy súlyos térdsérülés miatt kellett abbahagynom 15 évesen.

48385041_228310601398920_8301947371126784000_n.jpg

Mikor kezdtél újra sportolni?

Aktívan közel 2 év kihagyás után kezdtem sportolni, saját testsúlyos edzéssel, később súlyzós edzéssel. Később sok sportot kipróbáltam, küzdősportoltam, crossfiteztem, boot campeltem, és végül a funkcionális edzés világában kötöttem ki.

Mikor kezdtél futni és miért?

Futni gyerekkoromban kezdtem kiegészítésként, de utáltam. Nagyon. Aztán sokáig nem futottam, 20 évesen küzdősport mellett kezdtem újra, ekkor sem szerettem, de muszáj volt. Aztán jött egy időszak, mikor kicsit megszerettem, és futottam pár aszfaltos versenyen, de semmi komoly. Végül ismét abbahagytam néhány évre. 2 éve jött ismét az életembe, hamar a terepfutás felé kezdtem húzni, és bele is szerettem.

A futáson kívül mit sportolsz még jelenleg?

Komolyabban jelenleg semmit, heti 3 erőedzésem van, ami a saját testsúlyos, és kettlebelles gyakorlatok mellett a 3 fő erőemelő fogásnemet tartalmazza.

Milyen edzésterv alapján futsz?

Saját magam rakom össze a nem túl szigorú edzéstervem, igyekszem az edzéseimet 80%-ban aerob tartományban futni, mellette sokat dombozni. Majdnem mindig terepen futok vegyes távokat. Tavasztól szeretnék edzővel készülni, a személye egyelőre legyen titok :)

Mi a szakmád?

Fitness instuktor, és erőnléti edző vagyok, illetve sporttáplálkozási tanácsadó is, de azt az utóbbi években keveset gyakorlom.

Kik fordulhatnak hozzád tanácsért?

Elsősorban olyan hobbi, amatőr sportolók, akik a komplex erőnlétüket akarják fejleszteni, erősebbek, dinamikusabbak, mozgékonyabbak akarnak lenni.

Hol tartasz edzéseket? Kiknek?

Jelenleg egy kis tornateremben, illetve pár helyen beugrósként tartom az edzéseket. Tavasztól őszig kültéri edzéseket tartok főleg futóknak, az akadályfutás kedvelőinek, és erősödni vágyóknak.

Milyen edzéseket tartasz?

Főleg vegyes, funkcionális alapokra épülő crosstraining, és akadálytréning jellegű edzéseket tartok, mellette pedig saját testsúlyos edzéseket.

Hol és milyen cikkeket írsz?

Főleg futással, táplálkozással kapcsolatos cikkeket, és interjúkat készítek, többnyire a www.fogyozom.hu-n de máshová is írok néha.

Mit tanácsolsz azoknak, akik éppen most szeretnének elkezdeni sportolni, futni, egy minőségibb életet élni, hogyan kezdjenek bele? Mire figyeljenek?

Az alapokra. A hobbi sportolók legnagyobb problémája talán, hogy nem fektetnek kellő időt, és figyelmet az alapokra. Erős alapok nélkül nincs erős ház sem, ez pedig a sportban is igaz. Legyenek türelmesek, vigyázzanak az egészségükre, és nagyon figyeljenek, hogy milyen tanácsokat fogadnak meg. Keressenek szakembert, vagy olvassanak szakemberek által írt anyagokat. Szerencsére nagyon sok profi sportoló, edző ír blogot, cikkeket, és készítenek videót. Vigyázzanak magukra, és élvezzék a sportolást.

Ezek szerint nemcsak a profik fordulhatnak edzőhöz. :-)

Edzőhöz bárki fordulhat, a kezdőknek is szükségük lehet segítségre. Szerintem ha csak pár alkalommal is, de mindenkinek érdemes edzővel dolgoznia, vagy edzők által tartott futóedzésre, közösségi edzésre elmenni.

48381087_2431882720173377_9215848589887012864_n.jpg

Jövőre milyen versenyeken láthatunk?

A Vértes Terepmaraton 50-es távján, az UTH Szentlászló Trail 84-es távján, és a Korinthosz 80-on biztos, utóbbi kettő a jövő évi fő versenyeim. Ezenkívül az Ultrakék Budai, a Szuflán egy félmaraton, és pár kisebb versenyen is lehet, hogy ott leszek.

Mik a hosszútávú terveid?

Szeretnék jobb futó lenni, fejleszteni a futótechnikám. Az ultrák világa vonz leginkább, távoli céljaim között szerepel A Kör teljesítése, az UTMB CCC, és TDS távjainak teljesítése, és a talán egyszer maga az UTMB is...:) Ezek a fő terveim, aztán meglátjuk mit hoz az élet.

Szerinted van-e, s ha van, mi a különbség egy sportoló (pl. futó) és egy nem sportoló ember között?

Igen, a futó fut. Viccet félretéve talán a hobbi sportolók kicsit jobban figyelnek magukra, az egészségükre.

Miért ajánlanád a futást az embereknek?

A futás nem csak egy állóképességi sport szerintem, hanem egy út magunkhoz is. Többet tanulok egy-egy ultra alatt magamról, mint egyébként hónapok alatt. De nem csak magunkhoz visz közelebb, hanem új dolgokat is mutat, olyanokat, amiket másképp sosem élnénk át. Hogy miért fussanak? Mert futni jó, a futás szabadság.

Van különbség a férfiak és a nők futáshoz való hozzáállása között? Miben erősebb az egyik és miben a másik, ha van ilyen?

Úgy vettem észre, hogy a női futók kevésbé hajlamosak egóból futni, a büszkeségük kevésbé szól bele a dolgokba. Persze vannak kivételek. Bennünk pedig több a versenyszellem talán.

Melyek a legjobb tulajdonságaid?

Nem horkolok, és tudom utánozni Csubakka hangját.

48408993_2381920498702060_763130871485038592_n.jpg

Van gyenge pontod? Mi az, amiről úgy gondolod, hogy fejlesztened kell magadon vagy magadban?

Makacs vagyok, sokszor nagyon önfejű, néha túl büszke, hogy feladjak valamit. Hajlamos vagyok túlhajtani magam a legjobb eredmény érdekében, és egyszerre több dolgot akarok csinálni állandóan. Kissé teljesítménykényszerem van. Ja, és sokat eszem.

Mire vagy életedben a legbüszkébb?

Ez jó kérdés, talán arra, hogy a sérülések, nehézségek ellenére mindig újrakezdtem. Meg állítólag jó paprikás krumplit tudok csinálni.

Mit olvastál mostanában?

Jelenleg szakmai anyagokat, a legutóbbi könyv Michael Boyle: Funkcionális edzés mesterfokon című műve volt.

Melyik sporttal kapcsolatos könyvet ajánlanád az embereknek?

Sok van, attól függ milyen témában. Dan John: Beavatkozás című könyve, vagy épp a fent említett Boyle könyvei, Christopher McDougall: Futni születtünk című műve, vagy Muhari Gábor rövid könyve a Maraton.

Ha kicsit továbbtekerjük az időt, mondjuk 20 évet haladjunk előre, mit látsz? Mi lesz veled? Mit szeretnél elérni?

Nehéz kérdés, de egy biztos, macskám lesz. Talán egy funkcionális edzőterem vezetőjeként tudom magam elképzelni, és igazi örömfutóként, akit sem a futásban, sem más sportban már nem a sportsikerek hajtanak, hanem az élmény.

A táplálkozás és a sport kapcsolatáról beszélj egy kicsit.

A táplálkozás az egyik legmeghatározóbb eleme az életmódunknak, így a sportteljesítményünknek. Nem vagyok híve annak, hogy átlag, amatőr sportoló szigorú étrendet kövessen, de a tápanyagok minőségére, az arányokra érdemes figyelni.

Mi a véleményed a húsfogyasztásról, a vegetáriánus illetve a vegán táplálkozásról?

Hűha, nagyon megosztó kérdés. Én a jó öreg mindenevő vagyok, imádom a gulyáslevest, sok hússal. Szerintem mindenki azt eszik, amit akar, amíg nem kényszeríti másokra a táplálkozási szokásait. Szakmai véleményt most nem mondanék:)

Te miket eszel? Hogy néz ki nálad egy nap - csakis az evéssel kapcsolatban :-) 

Igazából mindent. Talán a reggeli gyümölcsös zabkása az egyetlen fix pont. Sok halat, csirkét, és sajtot eszem, igyekszem sok zöldséget, és kevés fehér pékárut enni. Főleg rizst, durum tésztát, bulgurt, és teljes kiőrlésű, magvas dolgokat eszem. A napi táplálkozásom az edzéseimtől is függnek, de egy nap átlagosan 3000-3500kcal-t beviszek. Mondtam, hogy sokat eszem.

Van példaképed?

Példaképem nincs viszont sok emberre felnézek, és motiválnak. Muhari Gábor ultrafutó, edző, Vágó Bogi ultrafutó, Galba Zsolt edző, az OldSchool Tréning atyja, és még sokan mások.

Mit üzennél az embereknek?

Hogy éljenek, mozogjanak, egyenek jókat, egyszerűen élvezzék a jelent, és ne görcsöljenek annyi mindenen. Legyenek tudatosak, de ne merevek, és bármit csinálnak, azt csinálják szívből, igazán. És szerezzenek macskát.

Hol követhetnek téged az emberek?

Van egy blogom: A futóbolond, illetve instagrammon is megtalálnak.

https://www.facebook.com/madroadrunner

https://www.instagram.com/the_madrunner

Mi a legközelebbi közösségi futás, amit szervezel? Hol, mikor, kiknek? Milyen tempóban fogtok futni?

  1. december 29-én az Apátkúti-Völgyben, és a Spartacus-ösvényen futunk kb. 14km-t, kényelmes tempóban. Minden terepcipővel rendelkező, havas ösvényektől, patakátkeléstől nem megrettenő futót várunk.

 

Levente a 2019-es Hammer Nutrition egyik márkanagykövete lett, amihez ezúton szeretnék gratulálni!

 48358973_360508864762618_8839044743867400192_n_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hashtag-csakazertis.blog.hu/api/trackback/id/tr814506318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása