#CSAKAZÉRTIS futok

#CSAKAZÉRTIS

Ha gombád van, annak csak örülj!

2019. január 08. - HASHTAGCSAKAZÉRTIS

49544879_2168120063516234_7250593596733128704_n.jpg
Mióta rendszeresen és viszonylag sokat futok, örülök azoknak a pillanatoknak, amikor gomba áll a házhoz. Három hetente egyszer egészen biztos, hogy gombászom a konyhában és készítek valami finomságot belőle. 

Ma különösen szerencsés napom volt, mert a lányom készítette el az ebédet. Finom lett, büszke vagyok rá, én 14 évesen még egy rántottát sem tudtam elkészíteni, nemhogy egy gombapaprikást. 

Hajnalban kellett volna futnom két órát, de fájt a hasam, ezért visszadőltem az ágyba, és olvastam inkább, ha már nem tudtam visszaaludni. Tóth Gábor: Kézben tartott idő című könyvébe fogtam bele, elég fontos könyv azok számára, akik hajlamosak a szétcsúszásra vagy az idejüket nem tudják tudatosan beosztani. 

Napközben sikerült úgy átszervezni a napomat, hogy el tudtam menni futni, ha nem is két órára, de 10 kilométert azért letoltam. Van ilyen, de mivel amatőr futó vagyok, így az ilyen edzésmódosításon nem szabad görcsölni. Majd bepótolom a héten egy másik napon. Edzés változtatás nem sűrűn fordul elő velem, mert komolyan veszem magam, és a céljaim elég kemények erre az évre, így nem is szarakodhatok nagyon. Csinálni kell és kész. Én akarom a 80 kilométeres versenyt, én akarok egy ennél hosszabbat futni ősszel, ehhez azonban futni kell - többek között. 

Ma eléggé csúszott az út, hideg volt és elkezdett szállingózni a hó, amit  a szél az arcomba fújt. Élveztem. Ma jól ment. És amikor jó érzéssel fut az ember, azt meg kell becsülni. Volt még bennem 10 kilométer, sajnáltam, amiért mennem kellett tovább, intézni az egyéb ügyeimet. Nem baj, legalább holnap hajnalra jól kiéhezem a futásra!

És most beszéljünk kicsit a gombáról. Itt a gombapaprikás receptje: 

Hozzávalók: 

- 10 db gomba

- 1 db közepes vöröshagyma

- 3-4 gerezd fokhagyma

-olívaolaj 

- 1 kanál pirospaprika 

- növényi tejszín

- parajdi só ( tengeri sót nem használok, mert már az is szennyezett )

- 1 zacskó Bio alakor ősbúza tészta ( orsó ) 

49676516_2037021843052370_7817853700159832064_n.jpg

Elkészítés:

A hagymát felszeletelem és olajon üvegesre párolom.

A gombákat megtisztítom, fölvagdalom szív alakúra ( csak tesztellek, hogy figyelsz-e) és a hagymára szórom. 

A fokhagymanyomón keresztül a megtisztított fokhagymát a gombára nyomom. 

Kevés vizet öntök a gombára, keveset, mert fedő alatt elkezdem párolni és akkor levet fog ereszteni. A pirospaprikával megszórom.

Amikor a gomba megpuhult ( kb. 20 perc ), ráöntötm a kb 3 dl növényi tejszínt. Felforralom és készen is van. 

Egy edényben vizet forralok. A tésztát forrásban lévő kicsit sós és olajos vízben kifőzöm. Leszűröm. 

49256005_2347188545501492_5033139094620733440_n.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hashtag-csakazertis.blog.hu/api/trackback/id/tr2314547776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása