#CSAKAZÉRTIS futok

#CSAKAZÉRTIS

Mángold leves és mángoldos saláta árpával

2018. december 23. - HASHTAGCSAKAZÉRTIS

 49140202_378849642863870_3303625188372905984_n.jpg

Életemben nem hallottam a mángoldról, aztán elkezdtek a gyerekek waldorfba járni... A szülők, óvónők és tanítók étkezési szokásai jelentősen megváltoztatták az én étkezési szokásaimat is. Szerencsésnek mondhatom magamat, mert itt a waldorfban sokat, nagyon sokat tudok tanulni a közösségtől.

A Zsámboki Biokertből rendelem hetente az idényzöldségeket, gyümölcsöket. Ennek több oka is van. Egyrészt meguntam, hogy rosszul számolnak a zöldségesek a boltban, amikor fizetek és majomnak néznek. Másrészt zavar a sok vegyszer, fogalmam sincs, honnan érkeznek a termékek, milyen minőségűek, vegyszermentesek-e. Aztán a waldorfos szülőtársaimon keresztül rátaláltam a Zsámboki Biokertre. Tudomásom szerint Budapesten is van átvevőpontjuk, így nemcsak a Gödöllő környékén élő emberekhez juthat el a sok egészséges zöldség és gyümölcs. Egy hétre előre rendelni nagy megfontoltságot igényel, hiszen nem két fillér az ára a terményeknek. Nekem ez a legnehezebb része. Ne rendeljek se sokat, se keveset.

A hétre arányaiban több zöldet rendeltem. Mángold, spenót, újhagyma, rukkola, kömény, vegyes saláta, cékla, alma, körte, zellerszár, zellergumó, fejeskáposzta, csicsóka, csicseriborsó, fokhagyma, burgonya lesz napirenden, mind-mind idényzöldség-és gyümölcs.

Mivel a zöldek nem állnak el egy hétig, ezért például a spenótfőzeléket előre elkészítem és mélyhűtőbe teszem majd. Így nem kell minden nap főznöm, csak előveszem,  (nem mikróban) felmelegítem és megeszem. 

 48394328_310793502862439_402044767522783232_n.jpg

Vegán mángold leves, a nagy kedvenc

Az én technikámmal elég gyorsan elkészül, ha felkelsz 20 perccel hamarabb, mint szoktál, már reggelire elkészül ez a finom ebéd vagy vacsora.

Hozzávalók:

  • 0,5 kg mángold
  • 3 db fokhagyma
  • 1 db vöröshagyma vagy valamennyi póréhagyma 
  • csipetnyi szerecsendió
  • parajdi só
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • víz

 

Elkészítés:

  1. A hagymát felaprítom és az olívaolajon megpárolom.
  2. A mángold fehér szárát is kockákra vágom és összeeresztem a hagymával, együtt párolódnak.
  3. Harmadiknak beszáll a fokhagyma is a párolódásba. ( Fokhagymanyomót használok ).
  4. A mángold zöldjét szépen fölvagdalom, és beleteszem a többiekhez.
  5. A zöldségeket nyakon öntöm annyi hideg vízzel, hogy ellepje.
  6. Csipetnyi szerecsendióval ízesítem a levest.
  7. Ha fölforrt, megsózom.
  8. Nem sokáig főzöm. Kb. 10 percig. Aztán kegyetlenül összeturmixolom az egészet.
  9. Megeszem.

 

Mángoldos saláta és párolt árpa, a tökéletes ebéd második fogása

 48939667_1947340742227501_4062026587900477440_n.jpg

Érzésből főzök, érzésből eszem. Egy ideje minden második nap megkívánom az árpát. Valószínűleg szüksége van a szervezetemnek rá, ezért hallgatok a sugallatra, ma is árpa lesz, nyers zöldséggel.

Arra is törekszem, hogy négyfajta zöldség mindenképpen legyen a salátában, ha lehetséges különböző színű zöldségek.

 

Mángold saláta hozzávalók:

  • 2-3 szár mángold
  • rukkola ( érzésből tedd bele a mennyiséget, erős az íze, hogyha most ismerkedsz a rukkolával, akkor keveset tegyél bele )
  • fejeskáposzta ( egy kicsi káposztából szedjél le valamennyi levelet, érzésből)
  • zöld salátalevél
  • 1 db sárgarépa
  • pár szem dió ( kb. 6-8 db )
  • 1 db újhagyma
  • közepes cékla fele
  • cékla szára ( ezt a legtöbb zöldséges nem árulja, de a Zsámboki Biokertből szinte minden héten lehet rendelni, nagyon egészséges, sportolóknak hihetetlen bomba egy ilyen nyers saláta)

Elkészítés:

Mindent vagdalj föl, keverd össze a dolgokat és kész is.

 

Árpa:

Fehér rizs helyett tök jó, ha párolt árpát eszel. Először talán furcsa az íze, de minden agyban dől el, így ez is. Én azért szeretem, mert motivál az, hogy egészséges legyek, jobban tudjak teljesíteni az edzéseken, versenyeken. Jót tesz a testemnek és a lelkemnek is az a tudat, hogy egészségesen táplálkozom. Nem utolsó sorban elég rendesen lefogytam ezektől az ételektől. És nekem ízlik, élvezem minden egyes pillanatát az evésnek.

Árpa elkészítése:

Fél pohár árpát önts fel egy pohár vízzel és főzd meg. Én már szinte nem is sózom. Hogyha szükséges, önts hozzá még vizet. Párold puhára és kész.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hashtag-csakazertis.blog.hu/api/trackback/id/tr614506370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása