#CSAKAZÉRTIS futok

#CSAKAZÉRTIS

Segítség, cékla!!! - Én ezt iszom edzés előtt

2018. december 25. - HASHTAGCSAKAZÉRTIS

Vannak kapcsolatok, melyek nem indulnak zökkenőmentesen. Az én viszonyom sem volt mindig ilyen mély, izgalmas és hűséges vele.

48425062_368277233945439_2219794327280812032_n.jpg

15 évvel ezelőtt hallottam először a cékla gyógyító erejéről, akkoriban volt férjembe próbáltam beleimádkozni a céklalevet, melyet minden reggel magam készítettem számára. Én is belekóstoltam, de eléggé kiábrándító volt az íze. Gyorskajákon és szénsavas üdítőkön éltem akkoriban, persze, hogy nem ízlett. Konkrétan a gyomrom kifordult tőle. El is felejtettem hosszú időre a céklát, otthagytam tovább csaltam őt a sok zsíros ételt választva.

Aztán eltelt majd másfél évtized. Sokat olvastam – és olvasok – azóta a cékláról, így megtudtam azt, hogy a cékla mennyire hasznos egy futóedzés előtt. Nekem sem könnyű hajnalban vagy kora reggel futni. Sokszor fáradt vagyok, hideg van, és nem érzem azt, hogy a maximumon pörögnék. A cékla azonban jön és megsegít. Totál felpörget, szárnyakat ad, rásegít az ideális energiaszintem eléréséhez. Úgy tudom, hogy az izmok regenerálódásában is segít.

Ahogyan egy hosszú futás teljesítése –többek között- agyban dől el, szerintem az ételek, italok megválasztása is függ attól, hogyan állok hozzá akár egy céklás ital elfogyasztásához. Befogadó vagy elutasító vagyok? Évek óta szénsavas üdítőket iszom? Így persze, hogy nehéz lesz az átállás. Időt kell hagyni erre. Nálam ez úgy volt, hogy az átállást megelőzően sokat gondolkodtam, olvasgattam, figyeltem másokat. Barátkoztam az életmódváltás gondolatával. Aztán jött egy napon a jel, és tudtam, hogy most lesz erőm váltani. De még ekkor sem hagytam el minden egészségtelen dolgot, hanem szakaszosan iktattam ki a húst, a tehéntejet, csokit, miegymást. A testnek elég sokkoló tud lenni a váltás. Jönnek az elvonási tünetek, a hiányérzet. És ott bizony erősnek kell lenni.

48396892_389841768453809_9079215226250854400_n.jpg

A jó hír az, hogy elmúlik ez a hiányérzet. És azt kell mondanom, hogy amikor nagyritkán  belekóstolok egy jól agyoncukrozott csokitortába, szabályosan hányinger kerülget már. Hiszen nincs szüksége a testemnek ennyi édességre.

És amikor belekortyolok egy szénsavas üdítőbe, nem is értem, mit szerettem rajta. Az általam készített zöldség és gyümölcslevek viszont ízesek és finomak, érzem, hogy jót tesznek a testemnek és lelkemnek is. Az eszemmel tudom már, hogy mit és miért iszom, eszem. Tudom, hogy egészségesebb leszek, tudom, hogy a teljesítményemre kedvezően hat, tudom, hogy segíti a regenerálódást.

49047639_364013740823427_7553171358381768704_n.jpg

Lássuk a sok rizsa után, milyen is az én edzés előtti itókám ( ha még nem sportolsz, természetesen akkor is igyad, ha nyitott vagy rá):

 

A céklás trutyi

 

  • közepes cékla fele
  • 2 dl víz
  • 1 db hámozott narancs ( nem facsart )
  • fél banán
  • ha van rukkola, egy kis maréknyi
  • alma ( néha kihagyom, ha épp nincs itthon )
  • citrom leve ízlés szerint

 

Elkészítése:

A céklát meghámozom és feldarabolom. A narancsot meghámozom. Az alma belsejét kiszedem. A banánt megfosztom a külsejétől. Beleteszem a turmixgépbe az összes hozzávalót. Összeturmixolom. Megiszom.

Aztán elmegyek futni.

A bejegyzés trackback címe:

https://hashtag-csakazertis.blog.hu/api/trackback/id/tr8414514298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása